четвер, 5 жовтня 2017 р.

Коучинг в освіті

Існує достатньо світла для тих, хто хоче бачити, і достатньо темряви для тих, хто не хоче.
                                                    Блез Паскаль

Феномен «коучинг» є принципово новим напрямом у педагогічній науці і практиці, в  основу  якого  покладено формулювання  і максимально  швидке  досягнення мети  шляхом мобілізації  внутрішнього потенціалу,  розвиток  і  вдосконалення  необхідних  здібностей  і навичок. 
Коучинг  –  це  взаємостосунки  між  педагогом    і  учнями,  коли викладач  ефективно  організовує  процес  пошуку учнями кращих відповідей на питання, що їх цікавлять. 
Коуч  допомагає  учням  розвиватися, закріплювати нові навички і досягати високих  результатів  у  своїй  майбутній  професії.
     Слід зауважити, що адаптація  навчального закладу до  нових  умов у соціальному, економічному та політичному житті  може  відбутися  лише  на  основі  позитивного  ставлення до особистості  учня, розкриття його можливостей. 
Слово  «коуч»  –  далеко  не  нове. Воно має  угорське  походження  і  закріпилося  в  Англії  у  XVI ст. В той час воно означало віз, карету. Тут проглядається одна  з  глибоких  аналогій  терміну – «те, що швидко доставляє до мети  і допомагає рухатися».
Пізніше,  у  другій  половині  XIX  століття  англійскі студенти називали цим терміном приватних репетиторів.
На  початку  дев’яностих  років  XIX  століття  це слово  ввійшло  в  спортивний  лексикон,  як  назва спортивного  тренера,  який  дійсно  допомагає використати усі внутрішні ресурси і піднятися на наступний  рівень.
Дослівний  переклад  слова  «коучинг»  –  «тренерство».   Коуч – це   тренер, здатний зробити з людини  чемпіона,  тобто  мова  йде  про  виховання переможців.
Перехід до ринкових відносин зачіпає одну з найконсервативніших систем — систему освіти. У педагогіці з'явилися терміни, більш зрозумілі і звичні для економічної сфери (індикативне управління, індикативне планування, педагогічний аудит, коучинг).
Адаптувати економічну та спортивну  термінологію до педагогічної практики дуже не­просто. Більшість людей не розуміє, навіщо це треба.

Але з проникненням ринкових процесів у навчально-виховний процес педагоги все більше переконуються в тому, що економічні методи здатні збагатити й удо­сконалити педагогічні технології.

Немає коментарів:

Дописати коментар