Існує
достатньо світла для тих, хто хоче бачити, і
достатньо темряви для тих, хто не хоче.
Блез Паскаль
Феномен
«коучинг» є принципово новим напрямом у педагогічній науці і практиці, в основу
якого покладено формулювання і максимально
швидке досягнення мети шляхом мобілізації внутрішнього потенціалу, розвиток
і вдосконалення необхідних
здібностей і навичок.
Коучинг –
це взаємостосунки між педагогом і учнями, коли викладач
ефективно організовує процес
пошуку учнями кращих відповідей на питання, що їх
цікавлять.
Коуч допомагає
учням розвиватися, закріплювати нові
навички і досягати високих результатів у
своїй майбутній професії.
Слово «коуч»
– далеко не
нове. Воно має угорське походження
і закріпилося в
Англії у XVI ст. В той час воно означало віз, карету.
Тут проглядається одна з глибоких
аналогій терміну – «те, що швидко
доставляє до мети і допомагає рухатися».
Пізніше, у
другій половині XIX
століття англійскі студенти
називали цим терміном приватних репетиторів.
На початку
дев’яностих років XIX
століття це слово ввійшло
в спортивний лексикон,
як назва спортивного тренера,
який дійсно допомагає використати усі внутрішні ресурси і
піднятися на наступний рівень.
Дослівний переклад
слова «коучинг» –
«тренерство». Коуч – це тренер, здатний зробити з людини чемпіона,
тобто мова йде
про виховання переможців.
Перехід до ринкових
відносин зачіпає одну з найконсервативніших систем — систему освіти. У
педагогіці з'явилися терміни, більш зрозумілі і звичні для економічної сфери
(індикативне управління, індикативне планування, педагогічний аудит, коучинг).
Адаптувати економічну та
спортивну термінологію до педагогічної практики дуже непросто.
Більшість людей не розуміє, навіщо це треба.
Але з проникненням ринкових
процесів у навчально-виховний процес педагоги все більше переконуються в тому,
що економічні методи здатні збагатити й удосконалити педагогічні технології.
Немає коментарів:
Дописати коментар