Вітаю, шановні колеги!
Вiд Вас був запит на iнформацiю щодо дуальної системи освiти. До Вашої уваги стисла довiдкова iнформацiя вiд МОН України:
Вiд Вас був запит на iнформацiю щодо дуальної системи освiти. До Вашої уваги стисла довiдкова iнформацiя вiд МОН України:
"...Термін «дуальна система» (від лат. dualis – подвійний) був введений у педагогічну термінологію в середині 60-х років минулого століття у ФРН – як
нова, більш гнучка форма організації професійного навчання. Дуальність
як методологічна характеристика професійної освіти передбачає узгоджену
взаємодію освітньої та виробничої сфери з підготовки кваліфікованих
кадрів певного профілю в рамках організаційно-відмінних форм навчання.
Основне завдання упровадження елементів дуальної форми навчання –
усунути основні недоліки традиційних форм і методів навчання майбутніх
кваліфікованих робітників, подолати розрив між теорією і практикою,
освітою й виробництвом, та підвищити якість підготовки кваліфікованих
кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових
організаційно-відмінних форм навчання.
Позитивні показники дуальної освіти
- організація співпраці політиків, бізнесу, соціальних партнерів;
- розробка законодавчого підґрунтя для визнання національних стандартів якості професійної освіти;
- навчання учнів під час трудової діяльності;
- залучення кваліфікованого персоналу з виробництва до педагогічної діяльності (інструктори, викладачі);
- здійснення інституційних досліджень і консультування (моніторинг якості надання освітніх послуг у сфері професійної освіти, оновлення освітніх стандартів);
- врахування конкретних запитів підприємств до змісту та якості професійної освіти....
Підстави для впровадження елементів дуальної системи навчання
- Закон України "Про освiту";
- Середньостроковий план прiоритетних дiй уряду на перiод 2017-2020 р.р., розділ ІІІ «Розвиток людського капіталу», підрозділ 8: «Модернізація професійно-технічної освіти»;
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.03.2015 № 298 «Про впровадження елементів дуальної системи навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників».
Основні зміни, які відбулися в організації навчально-виробничого процесу при запровадженні елементів дуальної форми навчання
- зміна співвідношення навчального часу: теоретичне навчання – 30%, виробниче навчання та виробнича практика – 70% навчальних годин;
- упровадження блочно-модульної побудови навчального процесу: опанування базового модуля на базі закладу освіти, а потім чергування: модуль теорії (1-2 тижні) на базі закладу професійної (професійно-технічної) освіти / модуль практики (4-8 тижнів) на базі підприємств, установ, організацій;
- оцінювання результатів навчання – відповідно до реальних показників професійної підготовки, підтвердженої в умовах виробництва."
Окрiм вказанних вище нормативних актiв була схвалена рішенням
колегії Міністерства освіти і науки
України від 26.01.2018
протокол № 1/3-4 КОНЦЕПЦІЯ підготовки
фахівців за дуальною формою здобуття
освіти.
Дякую, корисна інформація.
ВідповістиВидалитиДякую за увагу!
Видалити